Jumaat, 18 Disember 2009

Muqaddimah


Assalamualaikum sumer....

Buat blog....memang saya tidak pernah terfikir untuk berblog sebelum ini...memikirkan kesempitan masa dan terhadnya ruang untuk menulis,saya meminggirkan niat untuk berblog....
namun,
bila melihat teman-teman sekeliling asyik berblog dan mereka bebas bercerita apa yg tersirat di hati, lebih-lebih lagi sahabat-sahabat yang berada di luar negara...melalui blog kawan-kawan di Malaysia dapat mengetahui sedikit sebanyak perkembangan diri kita....
dan
menggunakan ruang yg ada ini untuk berdakwah...yelah,zaman sekarang serba moden dan canggih...lalu,ini patut dimanfaatkan untuk berdakwah..apa salahnya kalau ia mampu membawa kegemilangan kepada Islam itu sendiri...
apa-apa pun
saya memohon kepada Allah SWT supaya dilindungi daripada sifat-sifat org yang mengajak kepada kebaikan namun dia sendiri telah melakukan keburukan....Amiin...
Firman Allah SWT:
" Mengapa kamu menyuruh org lain mengerjakan kebaikan,sedangkan kamu melupakan diri kamu sendiri........"
(Al-Baqarah : 44)

jika saya terlupa atau tersilap,ingatkan saya...saya juga adalah manusia seperti kalian....

wallahua'lam...

Tiada ulasan: