Ahad, 17 Februari 2013

mencari sebuah kekuatan

assalamualaikum wbt...

mencari sebuah kekuatan tajuk entry saya kali ni...aahhh..rasanya seperti sudah terlalu banyak yang saya lalui sepanjang saya kembali ke tanahair dalam tempoh dua bulan setengah ni. Pahit. Manis. Masin. Tawar. Segala-galanya. itulah lumrah kehidupan yang telah dicorakkan oleh Allah swt. Namun, kadang-kadang hati memang dah tahu itu dah takdir, memang itu yang telah Allah tetapkan, tetapi ia tetap sukar untuk menerima.Adakah kerana lemahnya iman? lemahnya taqwa kepada Allah? tepuk dada tanya.

Stress???!!! ya, memang stress, siapa yang menjadi warden akan tahu peritnya membentuk modal insan, membentuk anak insan supaya menjadi soleh/solehah. kadang-kadang kita pula yang didendamnya kerana melakukan amar makruf nahi mungkar. Ahh...post kali ni memang luahan hati saya yang sebenar-benarnya.


hati guru yang bertugas sebagai warden, kadangkala sangat sukar. selalunya tindakan yang dilaksanakan warden akan disalah anggap. ahhh...saya sangat terkilan, tapi merekalah 'anak-anak' saya. Saya akan terus mendidik dan membimbing permata ummah ini. semoga Allah berikan kekuatan kepada kami yang bertugas sebagai warden.

Anak-anak umi yang disayangi....
Umi mengharap sebuah pengertian dari kalian, bukan sengaja umi dan mama mengenakan denda, memarahi kalian atas kesalahan yang kalian lakukan, marah kami kerana sayang. Marah kami kerana mahu kalian menjadi muslimah solehah mukminah, berperibadi unggul, teguh jati diri supaya mampu berdepan dengan dunia yang penuh cabaran dan godaan. Doa umi dan mama untuk kalian, semoga Allah memimpin hati-hati kita semua menuju redhaNya. Salam sayang..umi dan mama kalian.

cik Wardah : saya stress!!! tapi saya perlu kuat!!! -_-!

Tiada ulasan: